KM den 13 september

posted in: Egna nyheter | 0

Har ni inte varit ute på Sigtuna fjärden ännu så är det dags att ta fram våtdräckten och ut och öva inför KM nu på söndag den 13 september.

Samling är kl 10 för alla seglare, ingen föranmälan krävs! Genomgång av bana och rorsmansmöte är kl 11. Vi siktar på två seglingar innan lunch då det kommer finnas grillkorv som klubben bjuder på. När vi alla är mätta så blir det ytterligare två seglingar!

I optimistklassen är alla välkomna som har varit med på läger v25 eller v27, fortsättare från tidigare år får självklart vara med också! Tränare kommer finnas på plats men föräldrar får gärna hjälpa till med sjösättning och upptagning.

För er som kommer med båt så tänk på att ni inte får coacha från båten utan lämna detta till våra duktiga tränare.

I Laser klassen finns nu ite några extra båtar så vill man vara med och tävla som vuxen så behövs egen eller lånad båt.

Både i Laser och Optimist så står kampen om fina vandringspris. Det är bästa tjej pris för både Laser och Optimist och naturligtvis kommer alla Optimistseglare få en förtjänstfull medalj!

Hoppas vi ses vid klubben 🙂