Båtklubbarnas Dag 31 augusti

Kom och upplev Båtklubbarnas Dag den 31 augusti på Riddarfjärden

Båtklubbarna som deltar i Båtparaden är indelade i två kolonner som utgår från olika platser klockan 15.00. Den ena börjar vid Stadshuset och går via Karlbergskanalen runt Kungsholmen, mellan Essingeöarna och in på Riddarfjärden. Den andra går från Skanstull via Årstaviken, rundar Långholmen och in på Riddarfjärden.
Kolonnerna har i höjd med Västerbron blivit en enda stor båteskader som gemensamt går sista biten utmed Norrmälarstrand.

kl. 16 samlas båtarna på Riddarfjärden  där det bjuds på en spektakulär uppvisning med Flyboard och därefter Sjöräddningssällskapet!

Välkomna alla sorters flytetyg och båtälskare! Den som är båtlös kan se alltihop från kajer, broar och stränder utmed färdvägen. Läs mer om klubbarnas program och om vad som händer.

Program för klubbarnas aktiviteter den 31 augusti finns på www.båtklubbarnasdag.se

Vill du vara med i paraden? Alla båtägare är varmt välkomna att delta i paraden.

Obs: Sigtuna BK har ingen officiell medverkan denna dag.