Märsta BKs rapport från klubbholmen

Nu är den nya bastukaminen installerad och provbadad på klubbholmen. Den nya kaminen visade sig värma upp bastun betydligt snabbare än den gamla, och ger också en behagligare värme tack vare en vattentank som rymmer 20 liter. Vattnet värms när man eldar i kaminen och kan tappas av med en kran på sidan. Andra skillnader mot den gamla kaminen är glasluckan framför eldstaden och asklådan under densamma. Töm alltid asklådan innan ni tänder ny eld i kaminen!

Segelbåtsbryggan är som de flesta vet ännu inte reparerad. Det primära arbetet består i att lägga ut nya bojstenar och ny kätting för att förankra bryggan, samt att dra den på plats. Vi arbetar på att få det gjort innan vi stänger klubbholmen för säsongen.

På arbetshelgen den 7 september ersätter vi de trasiga gångytorna på bryggan.

Källa: mabk.se