ARBETSPLIKT

Många av er för att inte säga alla har fått en förfrågan om att göra vissa saker i hamnen som arbetsplikt. Nu är det så att jag har i vårt data program Bas-K, som det heter, filtrerat ut vissa kategorier för utskick nämligen ni som har båtar i hamnen. Resultatet blev att alla medlemmar  har fått mailet och inte nog med det så har även gamla medlemmar som sagt upp sitt medlemskap för upp till 3år sedan också fått mailet.

Ytterligare ett krux är att mailavsändaren blir klubbens huvudmailaddress så ordförande och sekreterare måste vidarebefordra alla mail och jag kan inte svara med en enkel knapptryckning utan är tvingad att skriva om varje address. Puhh!! Inte Nalle alltså.
Nu har jag fått ett gäng som hjälper till denna gång så det lönar sig inta att maila i detta ärende mer. Många mail kommer heller inte att få svar då tiden inte räcker till .

Jag är mycket tacksam över den arbetsvilja som finns i klubben och det kommer fler tillfällen att få visa det. Jag kommer nog att använda hemsidan nästa gång. Så ni som nyttjar hemsidan var så jättehyggliga och tala om för era klubbkamrater att titta på vår utmärkta hemsida.

Eder Hamnkapten/Ludde