Rapport från öppningen av klubbholmen

Helgen 16 maj öppnade vi klubbholmen. Ett tappert gäng, jag och Gunilla från HSBK, fyra från Sigtuna och två från Märsta försökte hinna med så mycket som möjligt från vår ”backlog”. Bävrarna har varit ovanligt aktiva under vintern. Inte bara träd på mer avlägsna platser har varit föremål för deras framfart. Ett träd vid motorbåtsbryggan / boden har det tuggats på. Vår bedömning var dock att det inte riskerade att ramla och om så skulle ske så ramlar det år ”rätt” håll.

Nu finns pumpen på plats vid bastun och presenningen på plats vid ”segeltorken”. Delar av boden är inoljad så även ett av borden. De träd som låg mest i vägen har kapats. Även en av latrin- komposterna är tömd för att ge plats åt det vi producerar under denna säsong.
Badstegarna finns på plats vid respektive bryggor. Gräset är klippt och stigarna röjda. Vi har också eldat upp riset från i fjol.

Vi hann inte med att stapla den sågade veden på de upplagsplatser som finns så det får ni som besöker holmen gärna hjälpa till med.

Soptömning kommer att ske på följande datum:
25/5 8/6 22/6 6/7 20/7 3/8 17/8 31/8 14/9 och 28/9. Dvs varje jämn måndag.
Ni som besöker holmen dessa datum får gärna ställa ut sopsäckarna på motorbåtsbryggan samt skicka ett SMS till mig på nummer 070 6860325 så att jag vet att det blivit gjort.

Är latrinen full så skall denna tömmas i avsedd kompostbehållare bakom boden.

Uffe
Klubbholmsfogde HSBK