Tillfälligt parkeringstillstånd krävs i hamnen från 1 oktober!

posted in: Egna nyheter | 0

Hej!

Detta vänder sig till medlem med båt i hamnen.

Från den 1 oktober påbörjar kommunen arbeten med grusplanen/hamnplanen. Det innebär att våra medlemsplatser inte går att parkera vid längre.

Vi har fått till ett särskilt tillstånd att under perioden 1/10 – 30/11 parkera utmed hamngatan enligt bifogad bild. Vi får parkera under max 8 timmar där det idag är korttidsparkering. Gäller naturligtvis Ej på handikapp- eller MC-parkeringen.

Vi får inget synligt parkeringstillstånd för detta, utan det är ditt regnr som medger längre parkeringstid vid kontroll.

Allt detta under förutsättning att du senast den 13 september har meddelat kommunen regnr på din bil.

Du mailar till trafik@sigtuna.se och skriver:

”regnr, Sigtuna båtklubb, INFRA.2021.192”

Eventuell parkeringsbot hanteras via kontakt med kommunen/parkeringsbolaget och Ej via båtklubben.

//Jocke, hamnkapten.