Nyheter från Upplands Seglarförbund

posted in: Egna nyheter | 0

NYTT för i år är att USF vill stötta kappseglande ungdomar i distriktet genom ett TEAM UPPLAND, vilket redan nämndes på årsmötet. För att ingå i TEAM UPPLAND krävs att man deltar vid minst en kappsegling utanför distriktet motsvarande; Region kval, GP serie och/eller JSM.

Vi avser att;

stötta deltagarna i TEAM UPPLAND med coach och en följebåt vid

• ett region kval
  • JSM
  • KSSS Olympic

ta fram ett häftigt plagg (att köpa till rabatterat pris), tryckt med

• USF LOGGA
  • namn på den klubb man representerar
  • namn på seglaren

USF vill medverka till att våra unga seglare i distriktet lär känna varandra, känner delaktighet och lär sig av varandra. Vi vill även uppnå att vi genom hela distriktet kan stötta och sporra våra seglare på ett sätt som annars bara de riktigt stora klubbarna (utanför vårt distrikt) kan göra.
Vi vill göra det på ett sätt där seglaren skall känna att han/hon representerar sin klubb men deltar i ett större team – TEAM UPPLAND.

Vänligen meddela UJS sektionsledare, Per-Olof Lindqvist, jolle@sigtunabk.se om du har en ungdom som vill vara med i Team Uppland. Namn och kontaktuppgifter behövs.

Vi skickar in detta samlat till USF

Ungdoms och Jollesektionen (UJS)