Påskläger 2014

posted in: Egna nyheter, Läger | 0

Sigtuna Jolleseglare bjuder in till vårt traditionella påskläger för Optimist och Laser den 19–21 april. Lägret arrangeras i anslutning till den följande påskregattan 21 april.

Lägret är att betrakta som ett avrostningsläger för seglare som kommit lite längre i sin segling och som klarar av två träningspass per dag ute på Mälaren. Träningen kommer att vara nivåanpassad i två grupper.

Den ena gruppen kommer att fokusera på dem som genomfört något av våra seglingsläger eller skaffat sig likvärdiga kunskaper på annat håll. Den andra gruppen riktar sig till seglare som har tävlingsseglat och kommer att inrikta sig på kappsegling.

Mellan träningspassen finns det möjlighet att äta medhavd lunch i vårt klubbhus. Och efter dagens slut på sjön bjuder vi på en lättare förtäring.

Vi räknar med att cirka hälften seglar optimist och hälften seglar Laser. Under dagarna kommer vi att varva med både teoretiska och praktiska övningar. Optimist kan lånas på klubben, Laser måste medtagas av deltagare.

Anmälningsavgiften är 300 kr. Den inkluderar träning samt startavgiften för regattan. Anmälan och anmälningsavgiften skall vara oss tillhanda senast den 9 april på vårt Sigtuna båtklubbs postgiro 373913-3. Märk betalningen med Namn, personnummer och påskläger.

Anmälan till lägret

Eventuella frågor skickas till jolle@sigtunabk.se

Välkommen önskar SiBKs jollesektion!