Följebåt till Swimrun sökes

Hej!

Vi ska ha vårt swimrunlopp Arlanda Aquathlon nu på lördag 27/6. Start och mål är i Roserbergs slottspark, Banan går över Skarven (1700m) till Kungsängen, löpning på Kungsängensidan, simning över Vallbyviken, löpning genom Sigtuna, simning över till Munkholmen, löpning över Munkholmen, simning över Munkholmsviken, löpning till Flottvik och simning över Flottviken och slutligen löpning till Steninge slott och simning över Steningeviken, för att sedan avsluta med målgång vid Roserbergs slott.

Nu undrar vi om det finns några i er båtklubb som skulle vilja vara följebåt/säkerhetsbåt under loppet? De mest kritiska sträckorna är över Skarven mellan kl 10:15 till kl 11 och sedan simningen över Vallbyviken mellan kl 11:30 – 12:30. Det viktigaste är att skydda simmarna ifrån ev. båttrafik, men även att kolla att alla tar sig över utan problem.

Vi har redan följebåtar, men skulle gärna behöva någon/några till.
Tänkte att det kommer nog vara en hel del i er båtklubb som har tänkt att vara ute på sjön i helgen, och då vore det ju toppen om någon hade lust att titta till ett gäng swimrunners som simmar samtidigt. Två flugor i en smäll!

Sprid gärna detta vidare inom klubben, för om inte annat så kan det ju vara bra för klubben att veta att det kommer pågå ett swimrunlopp, där man behöver se upp för simmare i vattnet när man är ute och kör mellan Sigtuna och Rosersberg på lördag förmiddag fram till eftermiddagen. Loppet startar i Rosersbergs slottspark kl 10 och de sista tar sig i mål vid gissningsvis 16-tiden.

Stort tack på förhand!

Arlanda Aquathlon teamet