Hej och välkommen till SiBK:s utbildningssida.

Klubben har ambitionen att få igång utbildningsverksamhet av alla sorter. Som ideell förening bör vi kunna erbjuda utbildning/ fortbildning när det gäller sjöliv; segling eller motorbåt och olika sorters handhavandefrågor och säkerhet.

Kryssarklubbens utbildningar för medlemmar

SMBF (Saltsjön – Mälarens Båtförbund) har ett samarbete med Svenska Kryssarklubben som ger er som medlemmar en förmånlig rabatt på ett stort antal kurser.

Vad sägs om Avrostning navigation och väjningsregler eller SRC eller båtmotormekanikerintyg?

Hur får jag rabatten?
När du fyller i bokningsfälten ska du välja:
Medlem i SXK? Nej
Medlem i annan organisation? Välj SMBF

Svenska Kryssarklubbens utbildninar

Rabatt på navigationsutbildningar

Gå en utbildning för förarintyg, kustskepparintygs eller VHF/SRC utbildning online hos Navigationsskolan så får du 300kr rabatt på ordinarie pris på den utbildningen. Går du fler utbildningar så får du självklart 300kr rabatt per utbildning.
Detta sker helt utanför klubben, men rabatten erbjuds våra medlemmar och vi vill självklart höja utbilningsnivån bland våra medlemmar.

Hemsida Navigationsskolan

E-post hej@navigationsskolan.se
Tel 020-89 92 50

Juniorer

På ungdomssidan finns redan idag en omfattande utbildningsverksamhet med avseende på segling. Här ordnas seglarläger, helgseglingar och tävlingsverksamhet i akt och mening att sprida seglingskunskaper och sjölivskunskaper. En fin verksamhet som du kan läsa mer om under fliken ”Sektioner” och ”Jolleseglarna”.

Föreläsningar

När det gäller föreläsningar hoppas vi på en mix av externa och våra egna förmågor, vanligen i samband med kvartalsmötena i klubben. Många medlemmar har varit med länge och har säkert en stor erfarenhetsbrunn att ösa ur. Det kan ju vara både spännande sjöäventyr och teman av olika slag.

Utbildningssektionen