SiBK firar Mälar 25ans 75års jubileum

Mälar 25 konstruerades 1947, då Mälarens seglarförbund ville ha en tidsenlig entypsbåt som alternativ till Mälar 30an. Nu fyller M-25 alltså 75 år och gästar oss i Sigtuna 11-12 juni.

SiBK vill ju fira jubileet tillsammans med M-båtsförbundet och vi har reserverat ett antal platser på hotell Kristina för en gemensam 3-rätters middag kl 19.00 på lördag 11:e.

Så snart vi vet antal middagsdeltagare från M-båtarna fyller vi på med SiBK’s medlemmar. Med begränsad antal platser då andra arrangemang på hotell Kristina sker samma dag, är det först till kvarn som gäller. Middagen kostar 545 kr/person.

OBS, bindande anmälan snarast till klubbmastare@sigtunabk.se

Vill ni även vara med på en arrangerad stadsvandring lördag möter ni upp kl 15:00 i Hamnen. Kostnad 100 kr/vuxen, betalas på plats.

På söndagen den 12:e prel. vid 10-11 tiden planeras en defileringssegling på cirka en timme, nära hamnen. Där kan SiBKs jolle-ungdommar eller andra intresserade kan få möjlighet att prova på att segla på en klassisk M-båt.
Då ombyggnad av hamnplan pågår, har vi inte möjlighet att arrangera t ex sillunchen vi annars har på den den här tiden. Vi hoppas därför ni har möjlighet att vara med och fira våra M-25vänner i stället.

mvh

Anders Thellberg

Klubbmästare, SiBK

PS: Anmälan tas emot i turordning, och skulle ni mot förmodan inte få plats på middagen meddelas detta via mejl senast 5 juni.