Sigtuna Möte, MYS och SiBK 75 år!

Information och inbjudan: Sigtuna Möte, MYS och SiBK 75 år!

Sigtuna Möte närmar sig med stormsteg. Som vanligt gästas vi av MYS-båtarna under helgen och i år firar vi dessutom att det är 75 år sedan Sigtuna Båtklubb bildades!

Program lördag 26/8
kl 12:00 – MYS-båtarna anländer Sigtuna i eskader och angör hamnen vid Hamnplan. Som tidigare år hoppas vi att så många SiBK-medlemmar som möjligt kan ta turen förbi hamnen och önska våra MYS-vänner välkomna – Klubbmästaren lovar att bjuda på punsch som vanligt!
Kl 18:00 – Middag på Hamnplan för MYS och SiBK medlemmar som vill fira att vi i Sigtuna Båtklubb faktiskt fyller 75 år i år.

Kostnad: Självkostnadspris 300 kr per person för middag och efterrätt och kaffe.
Var och en tar med övrig dryck.
Betalning via swish på plats.
OBS, vi har max 72 platser, men för er som inte deltar på middagen kan erbjuda mingel efter middagen (ca kl 20:30) för er som inte vill äta vår grekiska meny. Samma gäller här, egen dryck tar ni med själva.

Program Söndag 27/8
MYS-båtarna seglar ut under förmiddagen.
Övriga aktiviteter för Sigtuna Möte pågår under hela söndagen också.

Hjälp med genomförande av arrangemang
För att allt ska kunna rulla på bra behöver festkommittén hjälp av er både fredagskvällen och söndag förmiddag. Dels ska vi sätta upp våra två tält kvällen innan (fredag 25/8 kl 18:00). Möt upp vid garaget kl 18:00, så hjälps vi åt med tält, bord och stolar. Söndag förmiddag 27/8 KL 09:00 behöver vi också hjälp att ta ner tält och städa efter oss. De som hjälper till får självklart förtur på middagsplats, samt att ni får godkänt arbetsplikt för året.

Välkomna önskar Festkommittén!
gm/Anders Thellberg,