Utlämning av P-tillstånd, OBS! Läs om förändringen.

posted in: Egna nyheter | 0

Viktig information för dig med båt i hamnen:

Vi har från i år 13 st parkeringsplatser att nyttja på Hamnplan under säsong. Säsongen är 15 april till 15 november.

Det krävs synligt och giltigt parkeringstillstånd för att nyttja platserna och vi har anlitat Aimo Park till att övervaka platserna.

Vi har också förtydligat och reglerat nyttjandet av platserna i vårt hamnreglemente som finns på sigtunabk.se:

Parkering.

Parkering på båtklubbens p-platser på hamnplan kräver parkeringstillstånd som lämnas ut efter kontakt med hamnkapten eller vice hamnkapten. Endast Ett tillstånd delas ut per båtplatsinnehavare i hamnen. Platserna är tillgängliga utan tidsbegränsning eller avgift under perioden 15/4 till 15/11, övrig tid gäller kommunens begränsningar och avgifter.
Båtklubbens p-platser får enbart nyttjas i samband med vistelse på båt eller aktivitet kopplad till övriga hamnanläggningen. De får inte nyttjas för parkering av andra skäl. Om detta sker har båtklubben rätt att dra in tillståndet.
Notera att övervakning av p-platserna sker av tredje part vilket innebär att parkering utan synligt, giltigt tillstånd kan medföra parkeringsbot.”

Vi kommer att ha bemannat nedan datum och tider för att underlätta utlämnande av tillstånden via Hamnkontoret.
Du som är ny i hamnen eller du som bytt båt kan samtidigt passa på att hämta ut ny båtdekal.
Lördag 22/4 till Torsdag 27/4
Lör 22/4, 11:00-14:00, Kegge